SURUÇ ANAOKULU
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİGEP (BAŞARIYI İZLEME VE GELİŞTİRME PROJESİ)
OKUL EYLEM PLANI
S.N. |
EYLEM KONULARI |
AÇIKLAMA |
SORUMLU BİRİM |
TARİH |
1 |
Başarıyı izleme ve Geliştirme Projesi Okul Komisyonu ve Proje Ekiplerinin Güncellenmesi |
Okul Komisyonu
Okul müdürü, müdür yardımcısı, rehber öğretmen ve en az iki okul öncesi öğretmeninden oluşturulması. |
Okul Müdürlüğü |
EYLÜL |
2
|
Toplantılar |
Okul komisyonu her ay toplanarak, öğrencilerin okul öncesi eğitim alanında yapılan çalışmalarına ilişkin değerlendirmeler yapması. Karşılaşılan sorunlara çözüm önerilerinin getirilerek okul öncesi eğitimin niteliğinin artırılmasının sağlanması. |
Okul Müdürlüğü Okul Komisyonu |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
3 |
Proje Çalışmaları |
● Her sınıf öğretmeni ailelere rehberlik edilerek kitap okumaya ayrılan zamanın artırılması ve ailelerin çocuklarıyla nitelikli vakit geçirmelerini sağlayacak "Ailem Masal Anlatıyor Projesi"'nin planlanması ve ailelerin desteklenmesi. · Okul öncesi eğitim kurumlarında kurulacak olan Anne Atölyelerinde, annelerin hem okul öncesi eğitim materyali geliştirme konusunda eğitim almaları hem de erken çocukluk eğitimi ve ebeveyn tutumları konusunda bilinçlenmeleri sağlanır. Anaokulu ya da ana sınıfında öğrencisi bulunan anneler Anne Atölyesine davet edilerek eğitim materyali olarak kullanılacak oyuncaklar yapmaları, öğretmenlerin gözetiminde ortak yapılan el becerilerini geliştirme etkinliğine katılımları sağlanır. Bu sayede okulda bulunan annelere aile eğitimi, ebeveyn tutumları eğitimi verilerek bu davranışların sadece okul öncesi eğitim dönemiyle sınırlı kalmayıp öğrencinin tüm eğitim hayatı boyunca sürdürülmesi sağlanmaya çalışılır. · Bu kapsamda velilerle; · Mısır Şenliği · Sonbara Merhaba Şenliği · Taş ve Kozalak Boyama · Turşu Kurma etkinliği · Zeytin Kırma · Renk Partisi(Her sınıf bir rengin partisini yapacak) · Bir Yaş Büyüdüm Partisi · Kukla Yapımı · Anahtarlık Yapımı · Kitap Ayracı · Uçurtma yapma · Yoğurt yapımı · Pijamalı Maske Partisi · Yerli Malı · Narenciye vitamin şenliği · Mevsimler partisi(ilkbahar,yaz sonbahar kış ayrı ayrı) · Müzik Aleti Yapma · Tost ya da Pizza yapma · Kavramlar Yarışıyor Bilgi Yarışması · Ünlü Ressamların Eserleri Sergisi · Elma Şekeri yada meyve salatası yapma · Kumbara yapımı · Çılgın Gözlükler,Şapka,Çorap,Saçlar Tasarlıyoruz · Puding yapma · Geleneksel İlk Bahar Şenliği · Kedi köpek kuş vb yuva yapımı veya Yemlik yapımı · Magnet Yapımı · Salep sıcak çikolata · Artık Metaryallerden Kostüm Partisi · Uzay Şenliği · Çamurdan Eserlerimiz · Çiçek Ekimi · Rüzgar Gülü yapma · Tuz Seramiği · Bileklik, Kolye yapımı · Sinema günü · Rulolardan etkinlikler İp ve patates baskısı · Kurabiye kek Yapımı · Karpuz şenliği · Dondurma partisi · Bahçede fidan ekimi · Belirli gün ve haftalar panusunu velilele birlikte oluşturma. ● Matematik, fen ve doğa çalışmaları kapsamında oyunlar, projeler ve günlük etkinliklerle öğrencilerin keşfederek öğrenmelerini destekleyecek, günlük yaşantılarındaki deneyimleriyle eğlenceli uygulanabilecek nitelikli programlar ve projeler hazırlanması. Öğretmenler tarafından bizzat uygulanarak öğrencileriyle deneyler yapılması watsapp ,okul gruplarında paylaşması ve bu sayede öğrencilerin de kolaylıkla yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlayabilecek eğitim ortamlarını oluşturmalarına imkân sağlayan "Deney Günüm Projesi"'nin başlatılması. ● Öğrencilerin hayat tecrübelerini artırmayı, birçok alanda yeni bilgi ve deneyimler kazanmaları ve başta empati duygusu olmak üzere sosyal-duygusal alanlarda gelişimlerine katkı sağlaması hedeflenen "Ailemden Öğreniyorum Projesi" ile anne ve babaların sahip olduğu özel uzmanlık ve tecrübe gerektiren zanaat alanlarındaki çalışmaların çocuklarıyla beraber icra edilmesi suretiyle veliler okula davet edilir.okulumuzun veli ve öğrencileriyle iletişim araçları vasıtasıyla paylaşılması. ● "Erasmus, eTwinning, TÜBİTAK, ulusal ve uluslararası projeler hakkında bilgilendirme toplantıları, çalıştay ve eğitimler düzenlemesi; bu tür etkinliklere katılımın sağlanması ve katılımın teşvik edilmesi. ● "Yöremi Tanıyorum" projesi kapsamında Şanlıurfa'nın sosyal, kültürel, doğal zenginliklerine ait bilgiler görsel materyaller eşliğinde öğrencilerin düzeyine uygun içerikler halinde hazırlanması ve veliler aracılığı ile öğrencilerimizle paylaşılması. ● "Artık Materyalleri Değerlendiriyorum" projesi ile öğrencilerin evdeki artık materyalleri değerlendirerek aileleriyle oyuncak tasarlamalarının sağlanması.
· “Dilimizin Zenginlikleri projesi” kapsamında etkinliklere yer verme aile katılım etkinliklerine yer verilmesi |
Okul Müdürlüğü, Rehber Öğretmen, Sınıf Öğretmenleri |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
4 |
Bilişsel, Sosyal, Dil ve Kültürel-Sanatsal Alanlardaki Faaliyetler ve Değerler Eğitimi |
● Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar ile sorumluluk alabilen, haklarına sahip çıkan ve başkalarının hakkına saygı gösteren bireyler yetiştirmek amacıyla proje ve etkinliklere yer verilmesi.
● Çocuklarda özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmek ve yeni ilgi alanları oluşturmak amacıyla geziler yapılması, belirli gün ve haftaların anlam ve önemine yakışır şekilde kutlanması/anılması.
· Okulla yapılan etkinliklerin sergisinin yapılası velilerin davet edilmesi ● Ülke, il veya ilçe düzeyinde gerçekleştirilecek yarışma/organizasyonlara öğrencilerin katılması için uygun fırsat ve ortamlar hazırlanması. ● Değerler eğitimi konusunda öğrencilerin düzeyine uygun, yaparak yaşayarak öğrenme ilkesi esas alınarak etkinlikler ve projeler yürütülmesi. |
Okul Müdürlüğü, Rehber Öğretmen, Sınıf Öğretmenleri |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
5 |
Rehberlik Çalışmaları |
Rehberlik öğretmeni tarafından veli ve öğrencilere yönelik seminer, toplantı ve eğitimlerin gerçekleştirilmesi (Seminer Konuları İhtiyaca Göre Artırılacaktır. · İhmal ve İstismardan korunma –Madde bağımlılığı · Özbakım Becerileri · Bilinçli Teknoloji Kullanımı · Meslek Tanıtımı · İletişim Becerileri · Sosyal Becerileri · Olumlu Davranış Geliştirme · Çatışma Çözme Becerileri iletişim becerileri · Problem Çözme Becerileri · Üst Öğrenim Kurumlarının Tanıtılması · Anne baba tutumlar · Sağlıklı Yaşam · Değerler Eğitimi · Teknoloji Bağımlılığı |
Okul Müdürlüğü/Rehberlik Servisi |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
6 |
Okul-Veli işbirliğinin Arttırılması |
● Okulda yapılacak çalışmalarla ilgili veliler bilgilendirilerek okul-veli bağı güçlendirilmesinin sağlanması. ● Okul rehberlik servisince veli seminerlerinin, bilgilendirme toplantılarının aylık düzenli olarak gerçekleştirilmesi AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Okul Öncesi öğretmenleri tarafından veli ve öğrencilere yönelik seminer, toplantı ve eğitimlerin gerçekleştirilmesi (Seminer Konuları İhtiyaca Göre Artırılacaktır: · Çocuklarla iletişim · Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği · Okul öncesi dönemde temel alışkanlıkların kazanılması · Çocuk yetiştirme tutumları ve olumlu disiplin yöntemleri · Okul öncesi dönemde kitap ve çocuk kitapları · Okul öncesi dönemde cinsel eğitim · Çocuk ve oyun · Okul öncesi dönemde çocuklarda görülen uyum problemleri · Tv ve internetin çocuğa etkisi · İlkokula hazırlık ve bu süreçte aileye düşenler. |
Okul Komisyonu |
2024-2025Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
7
|
Yönetici, Öğretmen ve Öğrencinin Gelişimi
|
Yönetici ve öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yüz yüze/çevirim içi seminer ve eğitimlere katılım sağlanması. Öğretmenler ve okul yönetimi; ihtiyaç duyulan alanlarda İl Milli Eğitim Müdürlüğüne hizmet içi eğitim, seminer ve kursların düzenlenmesi için talepte bulunulması. Eğitimlerin yüz yüze veya çevrimiçi yapılmasını sağlayarak veya farklı kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak okula eğitim hizmetleri sunulması. |
Okul Müdürlüğü |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
8 |
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sistemini Etkili ve Verimli Kullanmaya Yönelik Çalışmalar |
Okulumuz Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sisteminin etkili kullanımını sağlamak amacıyla yüz yüze/ çevirim içi ortamlarda sistemin velilere tanıtılmasının sağlanması, "Ailemle EBA Saatleri" isimli etkinliğin gerçekleştirilmesi |
Okul Müdürlüğü, Öğretmenler |
2024-2025Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
9 |
Okul Projelerinin BİGEP İzleme ve Değerlendirme Modülüne Kaydedilmesi |
Okulda yürütülen projeler (Erasmus+, eTwinning, TÜBİTAK, ulusal ve uluslararası) okul müdürlükleri tarafından BİGEP İzleme ve Değerlendirme Modülüne kaydedilir. |
Okul Müdürlüğü |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
10 |
Şanlıurfa Öğrenme Şenliği'ne Katılım Başvurusu |
Okullarda iyi örnek teşkil eden projelerin ve uygulamaların sergilenmesi amacıyla İl Proje Hazırlama ve Teknik Ekibine başvuruda bulunulması. |
Okul Müdürlüğü ve Okul Komisyonu |
Nisan-Mayıs |
11 |
Ödüllendirme |
Üst kurullarca yapılan ödüllendirme dışında, ödüllendirme gerekli şekilde ve gerektiği takdirde okul müdürlüğünce de yapılması. |
Okul Müdürlüğü |
2024-2025Eğitim Öğretim Yılı Süresince |
12 |
Projenin Raporlanması |
Projeye ait yapılan çalışmalar ve projenin değerlendirilmesi ile ilgili yılsonunda İl/İlçe Proje Yürütme Kuruluna rapor sunulması. |
Okul Müdürlüğü |
Haziran |